If you had one opportunity, to seize everything you ever wanted - would you capture it or just let it slip?

Tisdag den 29de Mars var det snöstorm, igen. Jag som trodde att våren äntligen var kommen. Tydligen var det inte riktigt dags än. Jaja, på fredag är det iallafall första april, första vårmånaden! Nu sitter jag iallafall i mitt rum och ska titta på Chocolat som det var tusen år sen jag såg. Annars så händer det väl inte precis så mycket just nu.

Jag är så förvirrad just nu, gällande allt. Jag har tillexempel inte en blekaste aning om vad jag vill jobba med i framtiden, vill jag ens bo kvar i Sverige? Visst är det väl inte så många i min ålder som har allt plikat, klappat och klart liksom, men jag önskar att jag iallafall hade en liten aning om vad jag vill göra. Jag vill studera och utbilda mig, få ett bra jobb och bo i ett fint hus. Men jag har även en drivkraft inom mig som vill resa och se världen, leva ett helt annat liv.
Samtidigt som jag befinner mig i jakten på dessa frågor så inser jag att jag kanske inte vill ha allt spikat och klart trots allt. Kanske är allt redan förutbestämt? Vem vet, ingen vet. Det är lätt hänt att man fastnar i det förgångna eller lever i framtidens planer när det viktigaste av allt egentligen bara är att leva i nuet. Tänk att något så enkelt ibland kan vara så svårt. Jag har mycket tankar i mitt huvud och det har jag alltid haft, jag kan ha svårt att ta beslut men lyckas ändå alltid göra det som är bäst på något underligt sätt. Vissa kallar det tur andra kallar det ödet, själv tror jag verken på det ena eller det andra. Jag tror att man kan klara allt om man bara vill det tillräckligt mycket. Man ska inte vara rädd för att våga göra saker. Vissa chanser får man bara en gång i livet, och vågar man inte ta steget och ta chansen så kan det vara någon man får leva med resten av sitt livet.

Mycket tankar där, men det är sån jag är. Lite rim också såhär på kvällskvisten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0